Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Zrušení trvalého pobytu

Poslední změna: Pátek 25.11.2011 10:56

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zrušení trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje místa trvalého pobytu na písemnou žádost oprávněné osoby, pokud zaniklo užívací právo občana k objektu a pokud občan tento objekt neužívá.

    O žádosti vede úřad (správní orgán) správní řízení, ve kterém zjišťuje současné splnění uvedených podmínek.

    Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o zrušení údaje místa trvalého pobytu podává vlastník objektu nebo jeho vymezené části, nebo ten, kdo je oprávněn užívat byt, tedy nájemce. Tato osoba musí být starší 18 let, způsobilá k právním úkonům. Pokud je uvedených osob více, např. manželé, společní nájemci bytu, sourozenci, společní vlastníci domu, žádají o zrušení společně s tím, že vyberou společného zástupce, kterého v žádosti zmocní k zastupování v celém rozsahu správního řízení (nepožaduje se úředně ověřený podpis).

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pro zrušení údaje místa trvalého pobytu stanoví zákon o evidenci obyvatel v § 12. Pro zrušení trvalého pobytu se musí prokázat současné splnění dvou podmínek, a to zaniklo-li užívací právo občana k domu nebo bytu a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
    Při vyřízení žádosti postupuje správní orgán dle správního řádu a účastníky řízení jsou žadatel a ten, komu má být údaj o místu trvalého pobytu zrušen.
    Pokud nejsou stanovené podmínky pro zrušení trvalého pobytu splněny obě současně nebo se je nepodařilo prokázat, rozhodne správní orgán o tom, že se žádosti nevyhovuje.
    Pokud se žadatel rozhodne vzít svou žádost zpět, může dojít k zastavení správního řízení.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Mgr. Lucie Oláhová

    úsek sociální,

    úsek bytový

    599 428 106

    lolahova@hostalkovice.ostrava.cz

     

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    K žádosti o zrušení údaje místa trvalého pobytu je potřeba doložit doklady osvědčující, že:

    • žadatel je oprávněn k podání žádosti, jestliže je vlastníkem domu nebo bytu (výpis z katastru nemovitostí, kupní nebo darovací smlouva s doložkou právní moci vkladu do katastru nemovitostí) nebo, že je oprávněn užívat byt (nájemní smlouva, dohoda o užívání bytu, aj.),
    • odpůrci zaniklo právo byt užívat (pravomocný rozsudek soudu o zrušení společného práva k nájmu bytu, dohoda bývalých manželů, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, přechod nájmu, atd.),
    • odpůrce dům, byt nebo jejich vymezenou část neužívá (tuto skutečnost uvedou účastníci řízení do protokolu při ústním jednání, popřípadě ji mohou potvrdit svědci).

    Žádost musí obsahovat:

    • jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu, popřípadě adresu pro doručování žadatele,
    • označení správního orgánu, jemuž je určena,
    • uvedení věci, které se týká (žádost o zrušení údaje místa trvalého pobytu),
    • jméno, příjmení, datum narození osoby, které má být trvalý pobyt zrušen, popřípadě, jestli je žadateli známo, kde se jmenovaný zdržuje,
    • přesná adresa trvalého pobytu, na které má být údaj uvedené osobě zrušen,
    • důvod žádosti,
    • co se navrhuje,
    • podpis žadatele.
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za podání žádosti ani za její vyřízení není stanoven žádný správní poplatek.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    24.01.2017

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

Nejčastěji hledáte

Zde si můžete rezervovat termín pro sportovní využití sálu v Kulturním domě Hošťálkovice.

Kontakt

Kontaktní centrum

844 121 314


Spojovatelka

599 424 303


Úřad městského obvodu Hošťálkovice
Rynky 277
725 28 Ostrava-Hošťálkovice


Úřední hodiny »